Προωθητικές ενέργειες και όρια διαφημιστικής προβολής

Standard

Κάθε επιχείρηση σαφώς γνωρίζει  ότι ο  ρόλος της διαφήμισης είναι αναμφισβήτητα καθοριστικός για την προώθηση των προϊόντων και/ ή των υπηρεσιών της. Έτσι μεγάλα ποσά δαπανώνται προκειμένου για την δημιουργία μιας ιδιαίτερα πρωτότυπης και δελεαστικής για το καταναλωτικό κοινό  διαφήμισης.

Στο πλαίσιο της ως λογικής φαίνεται ότι κινήθηκαν και τα διάσημα γαλλικά πολυκαταστηματα «Galeries Lafayette» τα οποία ψάχνοντας μια πρωτότυπη και δελεαστική για το κοινό διαφημιστική προβολή υπερέβησαν τα εσκαμμένα τοποθετώντας την εν λόγω διαφημιστική πινακίδα και στο παριζιάνικο μετρό. 80633284.HbVEeXGu

Άμεση ήταν η αντίδραση από το γαλλικό Υπουργείο Δικαιωμάτων των Γυναικών το οποίο έκρινε ότι η εν λόγω

διαφήμιση απομειώνει σημαντικά την εικόνα της γυναίκας καθώς την παρουσιάζει ως ένα αντικείμενο στην διάθεση του καθενός. Περαιτέρω έκρινε ότι η ύπαρξη της εν λόγω διαφημιστικής πινακίδας σε δημόσιους χώρους και στον χώρο του μετρό ήταν ικανή να ενθαρρύνει  ενέργειες σεξουαλικής παρενόχλησης ενάντια των γυναικών.

Ποιο είναι λοιπόν το νομοθετικό πλαίσιο και τα όρια των διαφημιστικών προβολών τα οποία κάθε επιχείρηση οφείλει να σέβεται;

Σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν. 2251/1994 «Περί προστασίας των καταναλωτών»  διαφήμιση  είναι «κάθε ανακοίνωση που γίνεται με κάθε μέσο στα πλαίσια εμπορικής, βιομηχανικής, βιοτεχνικής ή επαγγελματικής δραστηριότητας με στόχο την προώθηση της διάθεσης αγαθών ή υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων και των συναφών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων». Περαιτέρω σύμφωνα με το εδάφιο γ΄ της παραγράφου 3α του Άρθρου 3 του Ν. 2328/1995 «Ιδιωτική Τηλεόραση, Ραδιοφωνία, Ραδιοτηλεοπτική αγορά» η διαφήμιση δεν πρέπει: αα) να θίγει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ββ) να εισάγει διακρίσεις λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας ή ιθαγένειας, γγ) να προσβάλλει θρησκευτικές ή πολιτικές πεποιθήσεις δδ) να ενθαρρύνει τρόπους συμπεριφοράς επιζήμιους για την υγεία ή την ασφάλεια των ατόμων εε) να ενθαρρύνει τρόπους συμπεριφοράς επιζήμιους για την προστασία του περιβάλλοντος.

Tα όρια λοιπόν εντός των οποίων οφείλουν να κινούνται οι επιχειρήσεις είναι σαφώς προσδιορισμένα και οριοθετημένα ενώ ή παραβίαση αυτών έχει ως συνέπεια την επιβολή κυρώσεων και προστίμων.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s